söndag 13 juni 2010

Student och macarones

Hej allihopa!

Jag ursäktar att jag inte har uppdaterat det senaste, men jag kände att jag behövde ha en paus efter alla prov och inlämningar bl.a i skolan.
Nu är det iallafall äntligen sommarlov..fast ledigheten höll inte i sig väldigt länge för imorgon så ska jag börja jobba på pappas jobb, inte kul, men det är pengar.

För några veckor sen så hade jag en beställning på student cupcakes. Det blev choklad med en "hallonstav" i mitten, rosa frosting och en liten studentmössa i sugarpaste. Jag tycker att dom blev riktigt söta..


Sen så var de ju Mors dag för inte så länge sen. Då bakade jag underbara små söta macarones med chokladsmörkräm. Min mamma älskade dom, fast de gjorde dom andra i familjen också.

Förra veckan så satt jag och läste en söndagstidning som hade massa goda recept med rabarber. Jag fastnade speciellt för en rabarberkaka med jordgubbar i, men jag hade varken rabarber eller jordgubbar hemma så de fick bli med hallon istället, och jag säger bara MUMS!
Det blev verkligen suupergott och det var väldigt enkelt att göra. Jag skulle kunna ladda upp receptet imon.
Nu ska jag koka te!
Hejdå, ha de bra







2 kommentarer: